FizjoNowa

Korekcja wad postawy u dzieci

Wada postawy to okresowe lub trwałe zaburzanie prawidłowej postawy ciała.

Na jej powstanie ma wpływ:

• Zaburzenie napięcia mięśni czy więzadeł (nie tylko samego kręgosłupa), które mogą powstać w wyniku: urazu (np. złamanie, skręcenie), blizny po operacyjnej lub pourazowej, zaburzeń dietetycznych (nietolerancje, alergie pokarmowe), traumy i nieodreagowanych emocji (np. po rozwodzie rodziców) lub złych nawyków (np. siadanie w rotacji, bo tak jest wyprofilowany narożnik lub inne nasze ulubione siedzisko),
  • wady wrodzone mięśni, kości, stawów, np. dysplazja stawu biodrowego,
  • wady wzroku, słuchu, przewlekłe infekcje górnych dróg oddechowych i moczowych,
  • wady zgryzu i stan uzębienia.

Stosowane przeze mnie metody leczenia:

• Terapia manualna – pracuję takimi metodami jak: terapia punktów spustowych, masaż tkanek głębokich, terapia powięzi, wykorzystuję techniki osteopatyczne i z terapii czaszkowo- krzyżowej, które są bardzo delikatne, ale i skuteczne. Dzięki temu dzieci lubią do mnie przychodzić i nie muszą się bać bólu,
  • indywidualnie dobrany zestaw ćwiczeń,
  • fizykoterapia – np. elektrostymulacja słabych mięśni (jeśli same ćwiczenia to będzie za mało).

W diagnostyce wad postawy najważniejsze jest znalezienie przyczyny zaburzeń napięcia mięśni

Wykorzystuję test kinezjologiczny, który pozwala mi sprawdzić: dlaczego układ nerwowy zaburza napięcie mięśni czy więzadeł. Testy są proste do wykonania i bezbolesne.

Jakie wady leczę?

• plecy płaskie,
  • plecy okrągłe,
  • plecy wklęsłe,
  • plecy okrągło- wklęsłe,
  • skoliozę,
  • kolana szpotawe, koślawe,
  • wady klatki piersiowej: klatka lejkowata (szewska), kurza,
  • wady stóp: stopa koślawa, szpotawa, końsko- szpotawa, płaskostopie.

Skontaktuj się

Jak dojechać do gabinetu?

Zarezerwuj wizytę on-line!